In een luchtballon met Jezus.

04-12-2017

Vanaf het moment dat je Jezus hebt aanvaard in je leven als jou redder, heb je vast gemerkt dat er verandering in je leven kwam.

Als jonge christenen is het vooral moeilijk om de switch te maken wanneer je net het geloof in stapt of als je er al een tijdje in bent, en zeker als het om vriendschap gaat.

Is het jou niet opgevallen dat hoe meer jij je wilt focussen op de dingen van God en hoe meer je kennis opdoet des te meer vrienden je verliest? Je begint te zien wie jou echt neemt zoals je bent, wie echt met je wilt mee groeien en wie niet?

Laten wij ons niet laten ontmoedigen omdat een goeie vriend van ons niet meer met ons wilt omgaan, laten wij niet ontmoedigt worden door de dingen die fout gaan in ons leven. Soms is verworpenheid juist de kans dat God met jou kan praten en zo zijn plannen en doelen voor jou kan openbaren aan jou.

Als we kijken naar de bijbel, moest Mozes soms naar de top van de berg gaan om de dingen van God te ontvangen. Waar God ons wilt hebben, daar kunnen anderen mensen niet komen. God kan jou niet gebruiken als jij nog met bepaalde mensen omgaat die jou niet verder en hoger op brengen, God kan zijn werk niet door jou heen doen als jij nog vasthoudt aan bepaalde dingen die je al lang had moeten loslaten.

Luchtballon:

Een luchtballon kan niet stijgen naar een bepaalde hoogte tenzij je de zakken van de luchtballon naar beneden laat zakken zodat de luchtballon hoger op stijgt. En zo is het ook in het leven van een Christen die gebruikt wilt worden en die God zijn wonderbaarlijke kracht wilt ervaren. Laat los om losgelaten te worden (Luk 6:37). Je moet bepaalde dingen kunnen loslaten om te groeien en ja het is pijnlijk, ja het is moeilijk. Maar vergeet niet dat God alles ten goede keert (Rom 8:28).

Weet dat je geen mensen om je heen nodigt hebt om je goed te laten voelen, je hoort stabiel te zijn als een christen. Bouw en zet je vertrouwen niet in de mens maar op God. Ja, de mens kan behulpzaam zijn maar zet jou vertrouwen niet op hen want zij kunnen altijd veranderen maar de Heer uw God veranderd nooit en blijft altijd hetzelfde!

Leer daarom ook om alleen en zelfstandig te zijn in het geloof en ook in je persoonlijke leven voor het geval je valt dat je dan terug kan vallen op God!

Dit is waar God ons soms naar toe wilt brengen, dat we alleen zijn soms en ons helemaal op hem kunnen focussen. Dat jij je vertrouwen op Hem zet 100%, dat je weet dat wanneer je faalt dat je een back-up hebt, iemand die jou help ongeacht wat en dat is God en zijn zoon Jezus Christus. Want als er iets met ons is verwachten wij dat men ons "aandacht" geeft en naast ons staat, maar als de mensen waarmee je omgaat niet worden geleid door God zijn geest, gaat zij jou ook teleurstellen. Zelfs iemand die zichzelf een Christen noemt kan jou teleurstellen, tenzij de geest van God echt in de persoon is, dan zal diegene jou nooit teleurstellen want God werkt door de persoon heen.

Zet je vertrouwen op God en niet op mensen, so that God may lift you up and pour His spirit upon you. You will be the head, not the tail in Jesus name.

Maak vanaf vandaag een keuze om je vertrouwen op God te zetten, geloven dat Hij alles onder controle heeft. Bid dat Hij jou vanaf vandaag de juiste mensen op je pad zal brengen en degene die er niet horen eruit zal halen. Dat je de juiste vrienden krijgt die jou omhoog brengen & je geestelijk laten groeien.

Laat de zakken van je luchtballon vanaf vandaag los & laat God u omhoog brengen!

Spreuken‬ ‭19:4 "Rijkdom bezorgt een mens veel vrienden, maar een arme raakt vaak zelfs zijn laatste vriend kwijt." ‬

© 2017 Motivatie en inspiratie blog van de Believers. Alle rechten voorbehouden.
Mogelijk gemaakt door Webnode Cookies
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin