Een geweldige ruil.

23-01-2018

Heb je ooit een verjaardagscadeautje geruild? Misschien wel eens een trui of een parfum gekregen, helemaal uit de mode of misschien wel niet jou type geurtje of wel twee maten te klein, die je geruild hebt voor een leuke trui in je favoriete kleur of een betere geur. 
Als je tijd doorbrengt met Christus, krijg je de kans om iets vergelijksbaars te doen... alleen gaat het hier niet om een trui of een parfum. Je mag je eigen kracht, die te klein is om als Christen te kunnen leven, 'ruilen' en God geeft je Zijn volmaakte kracht in de plaats daarvan. Daarom is stille tijd met God 'een geweldige ruil'. 

Wanneer je naar God gaat, ruil je...

Jouw zwakheid in voor Zijn kracht,
❣ Jouw duisternis voor Zijn licht,
❣ Jouw problemen voor Zijn oplossingen,
❣ Jouw frustraties voor zijn vrede,
❣ Jouw hoop voor Zijn beloftes,
❣ Jouw vragen voor Zijn antwoorden, en...
❣ Het onmogelijke voor het mogelijke!




Waar en welk tijdstip?
Een ontmoeting met God kun je het best doen op een plek waar je alleen bent en niet wordt gestoord door de buitenwereld. Intieme omgang met God vindt plaats in "het verborgene", vele christenen praten dan over hun "binnenkamer" door de Bijbeltekst uit Mattheüs.

Mattheüs 6:6 "Maar als jullie bidden, trek je dan in je huis terug, sluit de deur en bid tot je Vader, die in het verborgene is. En jullie Vader, die in het verborgene ziet, zal je ervoor belonen."

Voor veel mensen is het begin van de dag de beste tijd, omdat ze dan kunnen afstemmen op God. Een bekende uitdrukking hierbij is: "de instrumenten worden VOOR het concert gestemd, niet ERNA".

Psalm 5:4 "... in de morgen al leg ik alles aan u voor en ik wacht op uw antwoord."

Als er geen schokkende omstandigheden zijn waardoor je tijdelijk niet zo goed stille tijd kunt houden, en je gebedstijden droog en onvruchtbaar lijken te zijn, kan het geen kwaad om eens te kijken of er aanwijsbare oorzaken voor zijn, zoals:

  • - Onbeleden zonden - Die moeten dan zo snel mogelijk beleden worden;
  • - Zorgen - Als je gehinderd wordt door bezorgdheid, neem dan de tijd om die met God door te spreken;
  • - bitterheid, wrok - Maak er werk van om die uit je leven weg te doen.
  • - Vol van andere dingen - Kies ervoor om God de eerste plaats te geven en maak alles in je leven.

Handige tips voor stille tijd:

Combineer je gebedstijd door een stukje uit de bijbel te lezen zodat God door u  kan spreken;
✞ 
Probeer eens te variëren in gebedshoudingen (zitten, knielen, staan, wandelen), ogen open of dicht, in jezelf spreken, fluisteren of hardop praten;
✞ Laat God in het middelpunt staan van de ontmoeting, niet je eigen problemen, vragen, bedenksels of gevoelens;
✞ Oefen jezelf om stil te worden voor God, je gedachten over dagelijkse bezigheden los te laten en je op een ontspannen manier te richten op God.


Veel succes & God zegen! 

© 2017 Motivatie en inspiratie blog van de Believers. Alle rechten voorbehouden.
Mogelijk gemaakt door Webnode Cookies
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin